2010. május 4., kedd

NÉ(v)P dalok

A mai napról, tulajdonképpen nem is akartam írni, nem tartottam fontosnak, nem tartottam említésre méltónak, nem szeretem az önfényezést (ünneplést)...

Ma névnapom van, azaz ma ünnepelnek a Mónikák és Flóriánok.

Már egészen kicsi koromban megtanultam, és nagyon büszke voltam rá, hogy a tűzoltókkal egy napon ünnepelhetem Szent Flórián neve napján a sajátomat is.

Szeretem a nevem!

Örülök, hogy szüleim engedve a kor slágereinek ezt választották nekem.

Emlékszem gyerekként milyen boldog voltam, hogy az én nevemről énekelnek..
Sokszor alig bírtam kivárni a rádióban a kívánságműsorok idejét, melyben valamelyik Mónikás számot biztosan hallani lehetett, amiket kívülről fújtam.
Ki ne emlékezne ezekre a sorokra Payer Andrástól:

Minden jót, Mónika!
Majd írok, csak válaszolj rá!
Légy boldog, Mónika!


vagy a Solymos Tónitól

Mónikám, drága Mónikám,
Néked szól a harmónikám!
Ahányszor kezembe veszem,
Mindig csak rád emlékezem...


Minden formájában szeretem és elfogadtam, hogy ilyen becézgetős nevem van, holott én nem tartom magam "olyan" Mónikásnak.

Mónika, Móna, Móni, Moncsi.

Leginkább a Mónit szeretem használni.
Nincsenek rigolyáim a nevem terén, de a Moncsicsi azért kicsapta a biztosítékot, már régen is.

Mikor a lányok betöltötték a második évüket, anyából átváltottak Mónikává és hosszú hónapokig csak így hívtak (sokak meglepetésére, az apjuk pedig Gábor volt!)
Ezt hallották a környezetükbe, nekem pedig nem volt ellenvetésem, tudtam, hogy nem tart majd örökké amíg csilingelő hangjukon nevemen szólítanak.

Ma reggel ahogy bejöttek a hálószobába, ismételten ahhoz a semmihez sem hasonlító hangocskájukon mondták, hogy -anya, ma Mónika van és te Mónika vagy!
Illatos pizsamás testükkel simultak ölembe, míg én kiosztottam nekik a reggeli kifogyhatatlan puszijaimat.

Délelőttöm telefonközpontosként telt, aminek szívesen tettem eleget.
Jó érzés volt tudni, hogy ennyien gondolnak rám, ilyen sok embernek vagyok fontos és köszöntöttek fel névnapom alkalmából!



Ünnepelni nem fogunk, mert soha nem szoktuk megtartani a névnapokat, de a lányokat egy fagyira szívesen meghívom a közeli cukiba, ovi után.



Név elemzése:
A Mónika keresztnév kimagasló érzékkel ajándékozza meg viselõit különféle mûvészeti ágak irányában. Mély érzésû, okos és tehetséges emberek. A szépség minden minõségére érzékenyen reagálnak, amely felemeli és ösztönzi õket. Érzékenységükbõl adódóan gyorsan reagálnak a körülöttük zajló eseményekre. Érdemes odafigyelniük, hogy féltékenységük és birtoklási vágyuk ne legyen úrrá rajtuk.



MÓNIKA
1. - görög eredetű; jelentése: magányos, egyedül élő;
2. - latin eredetű; jelentése: intő, figyelmeztető, tanító;
3. - karthágói-pun eredetű; jelentése: istennő.



No comment!
:)

3 megjegyzés:

  1. Boldog névnapot!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Ahhoz képest, hogy a mi generációnkban sok Mónika van, nekem te vagy egyetlen ilyen nevű barátnőm. És nagyon nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy nem olyan régen megtaláltalak.
    Sok boldogságot Móni!

    Nálunk Hanna a névnap és időjárás felelős. Ma már csicseregte, hogy van egy Mónink, aki ma ünnepel! Te.

    Mennénk köszönteni a Paradicsomotokba, főleg ha vágytok a pöttyökre.

    Millió puszi
    Ági

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen nagyon kedvesek vagytok!
    :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails