2011. május 26., csütörtök

Virágok PET palackból







ezek pedig a kerti dekorációink



Az előző bejegyzésemben bemutattam az egyik elfoglaltságomat, ami az utóbbi időben töltötte ki mindennapjaimat. Tulajdonképpen már arra sem emlékszem, hogy melyik projektet kezdtem el hamarabb, annyira összefolynak a napok, de az tudom, hogy egymással párhuzamosan folytak a munkálatok...
Ezzel az új mániámmal először csak saját kedvtelésből kezdtem el foglalkozni, majd a szorgos kezek segítségével, egyre több kerti dekoráció került ki a kezeink alól...
Pár hét szüneteltetés, és újragondolás után jött a következő elmebajom, hogy nem csak saját részre, hanem ajándékba is készítünk a különleges PET virágainkból, amik szélsőséges fény és talajviszonyok között is tökéletes pompájukat mutatják.
Ezek a virágok az óvodai évzáró ünnepségre készültek, utólag, most már azt is bevallhatom, hogy nagyon necces volt minden darabbal időben elkészülni, mert a lányok szinte percről, percre, növelték az ajándékozottak létszámát, amivel nem könnyítették meg dolgunkat.
Igen, dolgunkat írtam, mert ez a csokorra való virágmennyiség nem jöhetett volna másképp létre, csak családi kooprodukcióban...
Az egész a vasalható gyöngyök szétválogatásával kezdődött amiből, szigorúan csak a zöld színek kerültek felhasználásra.
Talán az egész alkotási fázisban ezt a rész tartozott a nemszeretemjajmikorleszünkkészenvele fázisba, amint Hamupipőkével azonosulva szemezgetjük a zöld gyöngyöket, amiknek nagyon fontos szerepet szántunk.
/családi-terápiának is tökéletes volt/
A háttérben látható papírmaségolyók igazi idilli, nappaliba illő dekorációt képeznek a fúrógép társaságában...


Itthon a PET palackokat külön gyűjtjük, no nem azért, hogy elvigyük a megfelelő lerakóhelyre, hanem saját újrahasznosítás céljából. Tisztességes vízfogyasztóként, most családilag átálltunk a félliteres ásványvízre, mert annak a flakonjára volt szükségünk.
Fogyott is rendesen, gyűlt szépen a palack...

Na jó, nem borzolom tovább az idegeket, elárulom, hogy ezekből a palackokból készítettünk virágokat, mint fent is írtam, először csak a kertbe, most pedig ajándékba.
Több érvem is szól a saját-készítésű ajándékok mellett, de az első és legfontosabb, hogy nem pénzért vett ajándékkal, hanem a gyerekek keze-munkájával ajándékozzák, köszönhetik meg az óvónéniknek, dadusoknak az éves munkájukat, ezzel a kedves, figyelmes gesztussal.
Soha nem tartoztam a - letudom egy bonbonnal, vagy kávéval kategóriába, ezek szerintem személytelennek számítanak, mert honnan tudjam, hogy kinek mi a kedvence, mi az amit szeret, szívesen fogyaszt?

Ha valaki kedvet kapott, de nem tudja hogyan kezdjen hozzá egy kis útmutatóval mellékelek a könnyebb elkészítés érdekében!
:D

hozzávalók:

-PET palack
-olló
-akril festék többféle színben
-vastagabb drót/esetleg hurkapálcika
-fúró gép /és egy apuka, de ennek hiányában a szomszéd is megteszi :)
ollóval, vagy egyéb szúró eszközzel, ne is próbálkozzatok, mert nagyon veszélyes a kupakok, és a palack aljának kilyukasztása /csúszik, és nagyon kemény/
-gyöngyök a díszítéshez/bibékhez
-mécses
-dióhéj/ katicához,
-alkoholos-filc a pöttyökhöz
-ragasztópisztoly

Szóval, fogtam a flakonokat és levágtam az alját, majd ollóval kialakítottam a szirmokat.
Itt direkt nem törekedtem a szabályosságra, mert a virágok se azok, mégis szépek.
Ezután a flakonok "szája" következett amiket tetszőleges méretben szintén levágtam.
Ezt érdemes előbb kívülről befesteni és csak utána szirmokra vágni!
Nekem ez a fordított megoldás jobban bejött, mert szebben tudják a gyerekek az egybelévő részt /flakon szája, kupakos/ festeni, mint a szerteágazó hosszú, hajlékony szirmokat.
A festék száradása után /10-15 perc/ lehet tetszőleges hosszúságura, formájúra vágni.
Ha drótból szeretnénk elkészíteni a szárat, akkor kell keresnünk megfelelő vastagságú darabot, de ha ez nincs, akkor több vékony-szál összefogásával helyettesíthetjük.
Hurkapálcikánál arra gondoljunk, hogy a virág feje nem lesz állítható.
Leveleket vágunk a palack maradék részéből és azokat egy mécses felett, kissé meghajlítjuk, alakítjuk, széleit behúzzuk, festjük.
/Vigyázat, jó játék! Nehéz abbahagyni, annyira belelehet lendülni a hő hatására deformálódó levelek formázásába!/
Mikor itt tartunk, akkor már csak az apukák munkája van hátra, hogy elvégezzék helyettünk a munka dandár részét.
Fúrni kell a kupakokat,
-a palack aljából kialakított virágokat
-a leveleket
a lyuk méretét természetesen a drót, vagy pálcika vastagsága határozza meg!

Felfűzzük, ha van kedvünk fűzhetünk gyöngyszárat, bibéket
Mi a levelekre dióhéjból, katicákat is készítettünk, ez még vidámabbá tette a virágokat.
A katicákhoz ragasztópisztolyt használtam.

Jó munkát, sikeres újrahasznosítást!

13 megjegyzés:

  1. Nahát! Csuda szépek! Remek ötlet és ügyesek vagytok.

    VálaszTörlés
  2. Mona, MJ!
    Köszönöm!
    Tudjátok, elvan a gyerek, ha játszik...
    :D

    VálaszTörlés
  3. Kedves Móni!
    megint sikerült elkápráztatnod..
    nagyon szépek lettek a PEt virágaitok..biztosan nagy sikerük is volt az óvodában..
    a nyári szünetben mi is megpróbálkozunk vele..
    Andi

    VálaszTörlés
  4. Nagyon, nagyon, nagyon jó ötlet!!!
    Lenyúltam!
    Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Névtelen10:30

    Alterego is megállapíttotta, hogy nagyon ügyesek vagytok :-)))
    (sajnos rendesen kommentelni még mindig nem enged a rendszer :-( )

    VálaszTörlés
  6. Móni túlzás nélkül mondhatom,hogy te egy csoda vagy!!!
    Klassz ötlet,szuper ajándék,kerti dekoráció!!
    ...és teljesen zavarba jöttem,mert élőnek hittem az elején!!Úgy hogy gratula,mert csodásak a virágok!

    Ügyesek vagytok,mindannyian!!:)

    VálaszTörlés
  7. Annyira fantasztikusak vagytok.REndesen kitoltitek minden idotoket alkotassal,mindent folhasznositottok ujra es ujra.Csodaszepek az alkotasok,egyszeruen fantasztikusak a viragok,es tavasztol,a ho leeseseig maradhtanak majd a kertetek diszei kent,jovore meg ujra tudjatok diszkent hasznalni,klasz es mindig is csodaltunk titeket.puszika

    VálaszTörlés
  8. Elmondanám, hogy ájulásközeli állapotba kerültem amikor a virágokat először megláttam, a kezembe fogtam valamennyit, annyira csodásak.
    A fotón is jól mutatnak de élőben még fenomenálisabbak.

    ui. Ja és alig várom a farsangot de pssszzzt!

    VálaszTörlés
  9. Móni ezek a virágok fantasztikusak!Nagyon ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  10. Szia

    Gyönyörűek!!! Gratulálok!! Egyszer ki fogom próbálni!!!

    VálaszTörlés
  11. Én csak ámulok és bámulok!
    Hát Móni, valami szuper vagy!:)))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szuperek,mi még csak most kezdjük ezeket de a gyerkőc nagyon élvezi.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails