2012. május 19., szombat

Tojástartóból rózsa készítés...

 -lett most a nagy kedvencem. Rákattantam, de nagyon.


Mára már ott tartok, hála a szép számú ajándékozott célszemélyeknek, hogy sorozatgyártásba kezdtem.
Egyik nap csak vágok, másik nap csak hajtogatok harmadik nap ez pont mára esne  elméletileg ragasztok, de helyette inkább a kertet választom fő tevékenységi körömnek, este pedig levezetésként majd pótolom lemaradásomat...
Mivel tényleg rengeteg rózsa alapanyagot kell feldolgoznom, gondoltam könnyítek az eredeti megoldáson és egy kissé lusta módon a könnyebb utat választom...
Ezt az egyszerűbb kivitelezést próbálom  képeken keresztül megmutatni, bár igazán jó lenne a munkamenetről fázisfotókat  is készíteni...

Vágásnál, szerintem nem kell a tökéletességre törekednünk, mert így sokkal szebb szirmokat kapunk az egyenlőtlen felületekből.
Ezeket az alapokat, attól függően, hogy milyen nagyságú rózsákat szeretnénk, egyszerűen csak bevágom 1 vagy 2 helyen (hogy össze tudjam a szirmok oldalait és a végét sodorni)
Ezt  könnyebben megtehetjük, ha enyhén nedves ujjvégekkel tesszük, így a papír nem törik, nem repedezik be!
A tálcák felszabdalása során rengeteg hulladékunk keletkezik, amit én jó szokásomhoz híven nem dobok ki, hanem a tetemes mennyiségnél szükség törvényt-bont alapon a legbelső rózsasziromhoz használok fel!

itt középen látható a "kutyaformájú" hulladék...
 

Színek szerint csoportosítva, válogatva a különböző tojástartókból kivágott alapok, remélem jól látszanak az árnyalatok!


Aki esetleg nem tud beszerezni színest tojástartókat az se búsuljon!
Időközben ma reggel találtam egy remek oldalt, ahol megoldást láthatunk, hogyan tudjuk  rózsáinkat egyszerűen színesre-varázsolni, illetve egy másikat is azoknak, akik unják a rózsákat, és egy kis változatosságra vágynak.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek a munkáid, nagyon ügyes anyuka vagy, örülök, hogy Rád találtam.
    Nekem ezek a natúr rózsák, sokkal jobban tetszenek, mint a rózsaszínre festettek, igaz nem lehet mindig mindenkinek a kedvében járni.
    Klassz ajándékok lesznek, remélem mikor elkészülnek azokat is megmutatod a nagyérdemű közönségednek.
    További jó munkát, alkotást kívánok neked!

    VálaszTörlés
  2. Szóhoz sem jutok.... csak pislogok! ;)))

    VálaszTörlés
  3. atyavilág



    döbbenek megfele én is

    VálaszTörlés
  4. A facebook oldalamra feltettem Eszternek készített rózsafádat. Jó sok lájkot kapott. Belinkeltem a blogodat is, hagy lássák hogyan készítetted. Káprázatosan szép és eszméletlenül jól mutat az ablakpárkányon csak az a baj, hogy Eszti mindig elveszi onnan és a saját kis éjjeliszekrényére rakja.
    Köszönjük nagyon nagyon. GYÖNYÖRŰ és mindenkinek mutogatom!

    VálaszTörlés
  5. Névtelen11:56

    Szia!
    Tudom, hogy nem most írtad a bejegyzést,de sajnos én csak most találtam rá a blogodra. Tudnál nekem segíteni, hogy hogyan formázod meg a rózsákat, mert sajnos amiket én eddig láttam az mindegyik bonyolultnak és időigényesnek tűnt. Az addig értem, hogy felszabdalod a tojástartót, de utána már elképzelni sem tudom mit csinálsz. Ha segítenél akár feltöltött videóval, vagy egy kis magyarázattal azt nagyon megköszönném. Szép napot: Orsi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails