2012. december 13., csütörtök

Luca napja

Milyen érdekes, amikor még nem volt saját Lucánk, búzát már akkoriban is vetettem a hagyományoknak megfelelően, ami karácsonyra, rendszerint hatalmasra nőtt.
eddig, csak egy esetben volt sikertelen ültetés
Emlékszem, még a legelső ültetvényemhez vettem egy tetszetős kaspót, cserepet amit azóta is csak erre a célra használtunk.
Most, hogy ismételten elővettem, akkor ért a legnagyobb meglepetés: pont az a zöld árnyalat, amit adventi asztaldíszünknél is használtam.
Este ültetünk. Azt hiszem ennyi "munka" még belefér a Luca napi,  pihenő- ünnepnapunkba.


Az előző napokat eléggé aktívan sikerült töltenem, már ami a konyhatündéri szerepkört illeti.
Luca napra készültem. Sütöttem.
Ma, kedvenc sós linzerünk* kerül terítékre, és életem első krumplis pogácsája.
Jó, mondjuk a pogiknál is akadnak hiányosságok, már ami az apró pénzt illeti, mellesleg a fogorvos költségét sem vállalnám be olyan nagyon szívesen...
Azért ennek ellenére gondolom, nagy sikere lesz  a sós rágcsáknak az iskolában.
A  nap fénypontja  szerintem, viszont a cake pop lesz, amit először  Virágnál láttam meg, majd némi kutakodás után, egy tökéletes recept alapján el is készítettem.
Igaz, így elsőre  nem lettek olyan tökéletesek. Az apróbb hibákat viszont csak én látom, amit majd legközelebb már rutinrókaként fogok tudni kezelni...
-mert, hogy az a legközelebb, egészen biztos, már nincs is olyan messze.
Tetejére fehér-csokiból készítettem a virágokat , majd pár szem szórócukorral poroztam be.


* sós linzer

50 dkg liszt
30 dkg vaj/margarin
4 tojás sárgája
1-2 ek tejföl
1 dgk só
Összegyúrni a hozzávalókat, majd tetszőleges formákra szaggatni, és sütni.
+ ízlés szerinti magokkal lehet díszíteni
+ 1 egész tojást a tetejére kenni


Az elkészítése ennyire egyszerű és az íze is mennyei, nálunk nagy kedvenc!


Lucánk napja van, kíváncsi leszek, Ő ezt a mai napot hogyan látja...

3 megjegyzés:

  1. Boldog névnapot Lucátoknak!:-)
    A süti csodás, és a nyalóka is, de nekem Luca tetszik a legjobban!:-))))

    VálaszTörlés
  2. Boldog Névnapot Lucának. :)

    VálaszTörlés
  3. Boldog névnapot kívánok a hölgynek! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails