2013. június 13., csütörtök

Ajtódíszt tojástartóból?

Azt hiszem, most már nyugodtan megmutathatom, mit fognak  tőlünk kapni évzáróra a tanítónénik.
Nekem nagyon tetszenek, ezért saját részre is legyártottam egyet a limitált darabszámban készített ajtódíszekből.
Az igazsághoz, az is hozzátartozik, hogy azért ennyire nem volt egyszerű az elkészítésük.
Valami olyasmit szerettem volna adni készíteni, ami nem A szemét kategória, attól függetlenül, hogy újrahasznosított dolgokból készül. Persze, tudom, hogy nagy divatját élik az sk. készített ajándékok, de nálam van egy határ, amit nem csak a jó ízlés nem enged átlépni...
-ebből adódóan is gondolom úgy, hogy nem feltétlenül kell minden menőnek számított kacatból alkotni.

Jogosan gondolhatják most sokan, hogy akkor a tojástartó nálam melyik kategóriába tartozik.
Egyértelműen szemét, ha vonatot, kiscsibét vagy a fene se tudja még mi minden semmire sem jó porfogó tákolmányt látok meg az interneten. Lehet most kést-dobálni, lehet rám haragudni, de...
-mindezt  az egész újrahasznosítást lehet szépen, igényesen is kivitelezni. Talán még azt is megmerném kockáztatni, hogy művészien elkészíteni.


Amikor az egész ajtódíszt kitaláltam, nagyjából volt elképzelésem a végeredményről is, csak a kivitelezésben voltak még bizonytalanságok bennem.
Nem szerettem volna olyan tömör koszorút, mint amilyenre az adventinket készítettem, hanem egy szellősebb lágyabbat képzeltem. Strapabírónak kell lennie, hiszen egy bejárati-ajtót, nem csak a huzat csapkodja.

Nálunk jelenleg a lepkékkel kell osztoznia, mert nem vagyok hajlandó lekapargatni az ajtóról, amit mellesleg  2 hete ragasztottak a lányok fel...

Mikor kitaláltam, hogy az egész váz drótból lesz, Gáborom majdnem kerítést bontott.
Finoman szólva is lehidalt ötletemtől, mert tudta, hogy amit egyszer a fejembe veszek, addig nem nyugszok, míg meg nem csinálom...
-a segítségével.
Azért azt hiszem, hogy a férfiakat se kell félteni, mert még ha oly lelkesen is segédkeznek, dolgoznak a kezünk alá, azt igyekeznek a legkevesebb energiaráfordítással tenni. Ahelyett, hogy drótot hajtogatna, előkapta az ezeréves elfekvő vállfakészletet és abból kiguberált pár darabot, én eddig azt se tudtam, hogy nekünk ilyenek léteznek, pedig a mosókonyha eddig azt hittem az én birodalmam mert azzal kevesebb a munka, hiszen úgyis megvan hajtva.
És lőn világosság, tényleg! Bár nekem ez soha nem jutott volna eszembe.
Így már sokkal egyszerűbb volt feltekerni a drót köré a drótot, csak úgy- ahogy esik, úgy puffan alapon... majd az egészet, akril festékkel lefesteni.

A rózsákat már előre legyártottam, így azzal már nem kellett bíbelődnöm, csak ragasztópisztollyal alaposan rögzítenem.
Némi dekoráció és már kész is!

A táblákat betonból terveztem. Szépen ki is öntöttük a megfelelő formákat, de sajnos hiába raktam bele hálót a tartósság érdekében, elég sok megrepedt.
Tulajdonképpen talán még örülhetek is ennek a balul sikerült cementnek, mert már az elején is voltak félelmeim a tartósságával kapcsolatban. No meg a súlyával, de ez így egyszeriben megoldódott.
Vastag kartonból vágtam ki a "táblákat" és ezeket festettem, díszítettem fel.

A végeredmény szerintem magáért beszél.





10 megjegyzés:

  1. Igen, az eredmény magárét beszél-esztétikus, gratulálok.
    Az írás első felével teljesen egyetértek, kapásból tudnék helyet mondani, ahol olyan porfogók vannak, de nem tisztem, sokan láthatják rajtam kívül, és eldönthetik, mennyit bírnak meg.
    Minden relatív- ügyesen, értelmesen is lehet újrahasznosítani, kézimunkázni meg főleg. és lehet túlzásokat is produkálni.
    Nagyon szép nyarat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Ilyenekről nem szoktam írni, ez is most valahogy kijött belőlem...
      -annak viszont nagyon örülök, hogy nem csak én látom, így ezt az egészet.
      :)))

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is elkelne egy olyan profi fotós, mit amilyen a tied, mert sajna én ezekkel a képekkel nem tudom visszaadni, hogy valójában milyenek is lettek!
      ;)

      Törlés
  3. Nagyon szép lett! És igen sajna sok porfogót gyártunk...:-(((Én most szelektáltam egy óriási adagot!(Nem hinném, hogy hiányozna bárkinek...) egyszer ezt a rózsát megtanulom tőled!!!Annyira tetszenek:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekekkel ez teljesen más egy bizonyos korig belefér!
      :)))
      Itt van egy kép, ami megadja a kiindulási pontot az egészhez:
      http://cosa-sei.blogspot.hu/2012/05/rozsa-rozsa-szep-viragszal.html

      Attól függ mekkora rózsafejeket szeretnél...
      -én ezeknél a kicsiknél 2, illetve 3 helyen vágtam be,de inkább ez is a kedvemtől függött.
      Itt, mindegyik rózsához elég volt egy kivágott alap4
      ;)

      Egy próbát mindenképpen megér!
      :)))

      Törlés
  4. Egy ideje csak apró dolgokat készítek, de neked meg van a tehetséged és izlésed a nagyméretűekhez is . Gratulálok az ötlethez és a kivitelezéshez is !!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, nagyon tetszik. Bizonyára örültek is neki, akik kapták. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Jó volt látni, őszinte örömüket!
      :)))

      Törlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails